Riktade besökare är övertygade redan när de klickar på din länk.
Trafikutbyten är bra och kostnadsfria nätresurser för marknadsföring av webbsidor och bloggar. Det finns egentligen bara ett problem: De ger inte riktade besökare. Men det finns ett sätt att komma runt problemet.
Splashsidor sorterar bort alla som är ointresserade av innehållet på din webbplats och du får enbart riktade besökare. Besökare som är förkvalificerade att titta på din portfolio, teckna sig för ditt erbjudande eller prenumerera på ditt nyhetsbrev. Så här fungerar det:
- Använd ett gratisverktyg för att skapa splashsidor. Ett av de bästa är Easy Splash Builder som finns på EasyHits4U. Den låter dig skapa tre snygga splashsidor gratis.
- Använd HTML-redigeraren för att skapa ett enkelt, slagkraftigt och lockande budskap om innehållet på din webbplats eller blogg. Använd den inbyggda grafiken eller dina egna bilder för att göra sidan så tilltalande som möjligt.
- Avsluta med att länka till den webbplats eller blogg. Ange “New window” som mål för länken i dialogrutan för hyperlänk eller skriv <a href=”URL” target=”_blank”> i HTML-koden.
- Annonsera ut din splashsida på trafikutbyten och ragga besökare till din webbplats.
För exempel på hur en splashsida kan utformas, se de tre jag har skapat med Easy Splash Builder här:
- Den första sidan har stora annonser för tre trafikutbyten och längst ner en knapp att klicka på för den som vill välja mellan ytterligare 40+ utbyten. Knappen länkar till min sida Manual Traffic Exchange Guide.
- Den andra sidan har en större annons för trafikutbytet Hits & List Café. På vänster sida har jag placerat fem 468x60 pixlars banners som länkar till olika trafikresurser. Den översta bannern är en rotator, dvs den banner som visas växlar mellan fem olika.
- Den tredje sidan har 4 x 2 banners i storleken 125x125 (kvadrater) för åtta av de hetaste trafikutbytena enligt min mening. Längst ner en länk till Manual Traffic Exchange Guide och banner rotatorn från Pageswirl igen.
Om sidornas innehåll inte stämmer med beskrivningen så har jag ändrat dem i efterhand.
För mer information om marknadsföring, klicka på vår sida Fler Besökare eller på taggen Marknadsföring.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar